Ποιος φοβάται τις αλλαγές στον νόμο για την εκλογή των Δημοτικών Αρχόντων;



Άρθρο του Βασίλη Γκόλτσιου.
 Σάλος έχει ξεσπάσει με την δημοσιοποίηση σκέψεων του Υπουργού Εσωτερικών κ. Γιάννη Μιχελάκη για την 
τροποποίηση του νόμου βάση του οποίου εκλέγονται οι Δήμαρχοι και οι Δημοτικοί Σύμβουλοι.
 Σύμφωνα λοιπόν με τις δηλώσεις του Υπουργού υπάρχει σκέψη οι εκλογή να γίνεται με δύο ψηφοδέλτια.
Στο ένα θα είναι οι υποψήφιοι Δήμαρχοι και στο άλλο οι υποψήφιοι σύμβουλοι.
Με τον τόπο αυτοί ψηφοφόροι θα έχουν την δυνατότητα  να επιλέγουν τον Δήμαρχο της αρεσκείας τους  από το 
ψηφοδέλτιο με τους Δημάρχους, αλλά και την δυνατότητα  να επιλέγουν  με δικά τους κριτήρια τους Δημοτικούς  
Συμβούλους της αρεσκείας τους που ενδεχομένως να μη είναι ταυτόσημα με αυτά των υποψηφίων Δημάρχων.
Με λίγα λόγια. Οι ψηφοφόροι θα έχουν την δυνατότητα να επιλέγουν από μία λίστα εκείνους που

 θεωρούν αξιότερους και μπορούν να προσφέρουν στον τόπο τους και όχι εκείνους που τους
επιβάλουν με τα παραταξιακά ψηφοδέλτια οι υποψήφιοι Δήμαρχοι.
Θα μου πείτε και που είναι το κακό.
Το κακό στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι οι Δήμαρχοι χάνουν τον απόλυτο έλεγχο στο Δημοτικό 
Συμβούλιο γιατί δεν θα μπορούν να επιβάλουν αποφάσεις χρησιμοποιώντας την παραταξιακή πειθαρχία.
Το κακό είναι ότι θα εκλέγονται και σύμβουλοι με άποψη που με την υφιστάμενη νομοθεσία δεν ήταν
αρεστοί στους Δημάρχους.
 Τέτοιοι Σύμβουλοι με την υφιστάμενη κατάσταση δεν συμμετέχουν στα κοινά θυσιάζοντας την αξιοπρέπεια
 τους σε μία κακώς νοούμενη παραταξιακή η κομματική πειθαρχία.

Το κακό είναι ότι πολλοί από τους επαγγελματίες Δημάρχους  θα αποδειχθεί ότι εκλέγονται επί πολλά χρόνια
 όχι επειδή είναι ιδιαίτερα ικανοί και χρήσιμοι για τον τόπο τους αλλά επειδή είχαν την ικανότητα να επιλέγουν 
πρόθυμους συμβούλους που κατά τεκμήριο συμφωνούν με την απόφαση του Δημάρχου ,ακόμη και αν δεν 
γνωρίζουν τι αφορά ,και βέβαια όχι με το αζημίωτο .
Το κακό είναι ότι δίνεται η ευκαιρία σε άξιους και νέους ανθρώπους που  δεν επιθυμούν κάποια εξάρτηση και 
θέλουν να προσφέρουν στον τόπο τους να ασχοληθούν με τα κοινά και οι πολίτες να έχουν την δυνατότητα 
επιλογής των αξιοτέρων για να τους εκπροσωπήσουν.
Το κακό είναι πως οι Δήμαρχοι που θα εκλεγούν  θα πρέπει να είναι πλέον υπεύθυνοι ,να ασχολούνται 
σοβαρά με τα προβλήματα της τοπικής κοινωνίας που θα εκπροσωπούν ,θα φέρνουν καλά προετοιμασμένες 
εισηγήσεις στα Δημοτικά Συμβούλια ,θα πρέπει να λειτουργούν με πολύ μεγαλύτερη διαφάνεια που είναι σήμερα 
επιτακτική απαίτηση από τις τοπικές κοινωνίες.
Αυτά είναι μερικά από  …τα κακά που θα επιφέρει η αλλαγή του τρόπου εκλογής των Δημοτικών 
αρχόντων τα οποία όμως κακά θα είναι ωφέλημα για την τοπική αυτοδιοίκηση ,σύμφωνα πάντα με τις
 σκέψεις του Υπουργού Εσωτερικών ,και για τα οποία ξέσπασε τόσος σάλος.
Αλλά ας σοβαρευτούμε.
Πως γίνεται σήμερα οι εκλογή των Δημοτικών αρχόντων;
Σύμφωνα λοιπόν με τις διατάξεις του νόμου 3852|10  του αποκαλούμενου και Καλλικρατικού  μεταξύ άλλων 
προβλέπονται: (Άρθρο18).
1- Η εκλογή του Δημάρχου ,των Δημοτικών Συμβούλων των Συμβούλων των Δημοτικών  η τοπικών Κοινοτήτων
 και του εκπροσώπου της τοπικής Κοινότητας γίνεται κατά συνδυασμούς.
Υποψηφιότητες εκτός συνδυασμών…. αποκλείονται.      ( Εδώ χρειάζονται πολλά θαυμαστικά)
2-Κάθε συνδυασμός περιλαμβάνει:
α) Τον υποψήφιο Δήμαρχο
β) Τους υποψήφιους Δημοτικούς Συμβούλους σε αριθμό ίσον  τουλάχιστον με τον αριθμό των εδρών κάθε 
εκλογικής περιφέρειας με δυνατότητα προσαύξησης έως και  πενήντα τοις εκατό (50%).
3- Ο αριθμός των υποψηφίων Δημοτικών συμβούλων ,των συμβούλων της δημοτικής τοπικής και τοπικής 
κοινότητας από κάθε φύλλο ανέρχεται στο 1|3 του συνολικού αριθμού των μελών του δημοτικού 
συμβουλίου η του συμβουλίου δημοτικής η τοπικής κοινότητας που υπολογίζεται διακεκριμένα για κάθε δημοτικό 
συμβούλιο η συμβούλιο δημοτικής η τοπικής κοινότητας.
Η δήλωση του συνδυασμού είναι νόμιμη.(άρθρο 19 παρ 2)
α)-Αν περιλαμβάνονται σε αυτή υποψήφιοι Δημοτική Σύμβουλοι για το 1|2 του συνόλου των εκλογικών 
περιφερειών και ο αριθμός των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των 
εδρών κάθε εκλογικής περιφέρειας.
β)- Αν περιλαμβάνονται σε αυτή υποψήφιοι σύμβουλοι για το 1|3 του συνόλου των Δημοτικών κοινοτήτων και ο 
αριθμός των δημοτικών συμβούλων κάθε δημοτικής κοινότητας είναι τουλάχιστον ίσος με τα 3|5 του αριθμού των 
μελών του συμβουλίου της
γ)-Αν περιλαμβάνονται σε αυτή υποψήφιοι σύμβουλοι για το 1|3 του συνόλου των τοπικών κοινοτήτων που 
εκλέγουν τριμελή συμβούλια και εφόσον υπάρχει  τουλάχιστον ένας υποψήφιος.
Από τα προαναφερόμενα διαπιστώνονται:
α) Να ασχοληθεί κανείς με την αυτοδιοίκηση μεμονωμένα… αποκλείεται δια νόμου .Έτσι απλά και …
δημοκρατικά.
 Συνεπώς αν επιμένει να ασχοληθεί πρέπει υποχρεωτικά να …μαντρωθεί.
 Προτιμάει  ως εκ τούτου να κοιτάξει τις δουλειές του.
β) Αν κάποιος θέλει να ασχοληθεί πρέπει να καταρτίσει συνδυασμό δηλ να συγκεντρώσει έναν μεγάλο αριθμό 
υποψηφίων δημοτικών ,κοινοτικών και τοπικών συμβούλων και να πληροί και τις προϋποθέσεις νομιμότητας του
 άρθρου 19 παρ. 2 α,β,γ, σε συνδυασμό  και με την παρ. 3 του άρθρου 18 όπου το κάθε φύλο πρέπει να 
αντιπροσωπεύεται από το 1|3 των δημοτικών ,κοινοτικών και τοπικών Συμβούλων.
Τα ψηφοδέλτια συνεπώς για να συμπληρωθούν, γεμίζουν από ανθρώπους που συμμετέχουν απλώς
 για να τηρείται το γράμμα του νόμου.
Το άσχημο δε είναι που πολλές φορές εκλέγονται και αυτό δεν είναι άσχετο με την σημερινή κατάντια της
 τοπικής αυτοδιοίκησης
Για να ασχοληθεί κανείς με τα κοινά και να διεκδικήσει έναν Δήμο με έναν αξιοπρεπή συνδυασμό, πρέπει να
 βάλλει και βαθειά το χέρι του στην τσέπη.
Αλήθεια γνωρίζει κανένας σήμερα κάποιον που θα ξοδέψει χρήματα που ποτέ δεν θα τα εισπράξει;
Έχω πολύ καιρό να ακούσω για Εθνικές Ευεργεσίες και Εθνικούς Ευεργέτες.
Το αποτέλεσμα είναι ότι οι ήδη Δήμαρχοι έχουν σημαντικό πλεονέκτημα για την επανεκλογή τους.
Έχουν σχεδόν έτοιμους συνδυασμούς λόγω του ότι  ασκούν εξουσία .
 Ξοδεύουν χρήματα που δεν είναι δικά τους.
 Έχουν στην διάθεσή τους  πρόθυμο κομματικό στρατό από τα πολυάριθμα ρουσφέτια που έχουν κάνει 
όπως κάθε μέρα διαπιστώνεται .Αυτός  άλλωστε είναι ο κύριος λόγος δεν προχωρούν και στην 
αξιολόγηση του προσωπικού των Δήμων.
Πως αλήθεια να έρθουν αντιμέτωποι με τα προσωπικά τους ρουσφέτια;
Αυτό σημαίνει ότι:
 Πολλοί δήμοι θα φορτωθούν για πέντε ακόμη χρόνια, ήδη αποτυχημένους επαγγελματίες Δημάρχους,
προς δόξαν ενός αποτυχημένου νομικού πλαισίου εκλογής των τοπικών αρχόντων , που 
εξυπηρετεί μικροπολιτικές σκοπιμότητες ,χειραγωγεί την τοπική αυτοδιοίκηση και καταδικάζει σε 
μαρασμό τους Δήμους.
Είναι συνεπώς απόλυτα επιβεβλημένη η αλλαγή του τρόπου εκλογής των δημοτικών αρχόντων.
Το ενιαίο ψηφοδέλτιο άλλωστε δεν είναι καμία καινούργια εφεύρεση γιατί προϋπήρχε των 
αποτυχημένων παραταξιακών ψηφοδελτίων που δοκιμάσθηκαν και απέτυχαν.
Ο Γιάννης Μιχελάκης ,επιτυχημένος επαγγελματίας στον χώρο του ,μέχρι στιγμής και στην πολιτική του διαδρομή
 απέδειξε ότι:
 Και καλές ιδέες έχει και αποφασιστικότητα τον διακρίνει .
Ας μη υποκύψει στις πιέσεις των καταστροφολόγων που μόνο για την προσωπική τους επιβίωση 
ενδιαφέρονται και τα κομματικά τους συμφέροντα υπηρετούν , αδιαφορώντας για τα όποια κοινωνικά 
προβλήματα  και τις δυσλειτουργίες στον χώρο της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Με την κατάργηση των συνδυασμών :
Περιορίζονται δραστικά οι άσκοπες εκλογικές δαπάνες .
Δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής στην εκλογική διαδικασία ανθρώπων που δεν οικονομική ευχέρεια αλλά
μεγάλη διάθεση προσφοράς στον τόπο τους.
Δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής στην εκλογική διαδικασία ανθρώπων που δεν επιθυμούν να εκτεθούν κάτω 
από κάποια κομματική ομπρέλα.
Γίνεται  ανανέωσης του στελεχιακού δυναμικού στην τοπική αυτοδιοίκηση .
Δίνεται η δυνατότητα  συμμετοχής νέων  ανθρώπων στην εκλογική διαδικασία.
Δίνεται η δυνατότητα στο εκλογικό σώμα να επιλέγει εκείνους που θεωρεί αξιότερους να προφέρουν 
στην τοπική κοινωνία
Βασίλης Γκόλτσιος.

 τ.Δημοτικός Σύμβουλος στον τ. Δήμο Φυλής.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια